wtorek, 24 marca 2015

Co jeść przed i po treningu .




Cześć :)

Dzisiaj chciałam poruszyć temat posiłku przed i potreningowego. Co prawda ile ludzi tyle opinii, ale jeść na pewno trzeba, a jeżeli będzie to coś odpowiedniego to wzmocni efekty treningu i pomoże się zregenerować. O tyle o ile mi jest łatwo zadbać o posiłek po o tyle przed jakoś o tym nie myślę, a pewnie najwyższa pora popracować nad tym. Wiadomo, że nie powinno się ćwiczyć na pusty żołądek , mi najlepiej ćwiczy się półtorej, dwie godziny po posiłku, ale nie jakimś ciężkim, a niestety po treningu "rzucam się " na jedzenie dlatego muszę wcześniej  planować co zjem i już to sobie przygotować.
Znalazłam w sieci informacje, że to co jemy przed i po wysiłku fizycznym powinno być zależne od jego rodzaju. 

1.Cardio o wysokim natężeniu

Nie powinno się opychać przed tego rodzaju wysiłkiem- lekkostrawne węgle i odrobina białka. Przed biegiem zalecany jest np. banan z łyżką masła orzechowego . Banan jest sporym źródłem energii, a potas zawarty w nim utrzymuje wysiłek na wysokich obrotach. Białko i tłuszcz z orzechów zaspokajają  potrzeby organizmu na czas treningu.
 Po treningu:  ciało spaliło mnóstwo kalorii np. biegnąc sprintem i jeśli w ciągu 45 minut nie dostarczysz mu energii zacznie palić mięśnie.Trzeba uzupełnić glikogen i dać organizmowi kopa węglowodanowo-białkowego. Niektórzy polecają mleko czekoladowe .

2. Trening całego ciała

Przed: po równo węglowodanów i białka. Dobry byłby koktajl białkowy z owocem.
Po treningu: węgle , białko i trochę tłuszczu. Super sprawdzi się jogurt grecki o obniżonej zawartości tłuszczu, trochę kakao-prawdziwego, bez cukru i pokrojony banan.

3.Trening łączony- siła i cardio.

Przed: potrzebne  są węglowodany jako i energia i białko do naprawy mięśni. Dobrze jest zjeść jogurt grecki z owocem i 2 łyżkami musli godzinkę przed treningiem.
Po treningu: węglowodany proste i złożone i jak zawsze białko do naprawy mięśni. Najlepiej zjeść odywkę białkową z pół szklanki płatków owsianych.

Ja mam zamiar spróbować tak jeść i zobaczyć czy wpłynie to na trening, jego efektywność, zmęczenie, regenerację.
A co Wy jecie przed i po sporcie ?

Pozdrawiam
Monika





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze i zachęcam do obserwacji